Zaduszki organowe 2019
Pod patronatem
Prezydenta Miasta Krakowa prof. Jacka Majchrowskiego
Jego Ekscelencji ks. Arcybiskupa Marka Jędraszewskiego
Metropolity Krakowskiego
Jego Magnificencji prof. Stanisława Krawczyńskiego
Rektora Akademii Muzycznej w Krakowie
Kalendarz koncertów:
3 listopada 2019 (niedziela), godz. 19.00
Bazylika Najświętszego Serca Pana Jezusa OO. Jezuitów, ul. Kopernika 26, Kraków
Koncert Inauguracyjny pamięci prof. Gisberta Schneidera (1934-2018)
Arkadiusz Bialic (Kraków)
-
Nicolas de Grigny (1672-1703)
Messe d’Orgue
1er. Kyrie en Taille, Á 5
Cromorne en Taille Á 2 parties
Dialogue sur les Grands Jeux
-
Johann Sebastian Bach (1685–1750)
Preludium i fuga e-moll BWV 548
-
César Franck (1822–1890)
Chorał h-moll
-
Ferenc Liszt (1811–1886)
Preludium i fuga B-A-C-H S.260
-
Karol Szymanowski(1882-1937)
Etiuda b-moll op. 4 nr 3
(opr. Alistair Wightman)
-
Maurice Duruflé(1902–1986)
Suite pour Orgue op. 5
III. Toccata
4 listopada 2019 (poniedziałek), godz. 19.00
Akademia Muzyczna w Krakowie, sala 404
Agnieszka Tarnawska(Poznań)
-
Gottlieb Muffat (1690-1770)
Toccata XIV
Capriccio XIV
-
Max Reger (1873-1916)
Neun Stücke für die Orgel op. 129
- nr 1, Tokkata d-moll
- nr 2, Fuga d-moll
- nr 5, Capriccio g-moll
- nr 6, Basso ostinato g-moll
-
Louis Vierne (1870-1937)
IV Symfonia organowa g-moll op. 32
-
César Franck (1822-1890)
Grande Pièce Symphonique op. 17
5 listopada 2019 (wtorek), godz. 20.00
Bazylika św. Michała Archanioła i św. Stanisława Biskupa OO. Paulinów “Na Skałce”
Pascale Van Coppenolle (Biel, Berno / Szwajcaria)
-
Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)
Suita w stylu G. F. Händla KV 399
Ouverture
Allemande
Courante
-
Joseph Nicolaus Torner (ca. 1700-1762)
ABC per Tertiam Minorem
Offertorium
Elevatio
Communio
-
Georg Friedrich Händel (1685-1759)
Fuga c-moll HWV 610
-
Carl Philipp Emanuel Bach (1714-1788)
Sonata organowa g-moll Wq 70 nr 6
Allegro moderato
Adagio
Allegro
-
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Dies sind die heilgen zehen Gebot' BWV 678 (à 2 Clav. e Pedale. Canto fermo in Canone)
Preludium i fuga G-dur BWV 541
6 listopada 2019 (środa), godz. 20.00
Bazylika Nawiedzenia NMP OO. Karmelitów w Krakowie „Na Piasku“ ul. Karmelicka 19
Kees van Eersel (Kloetinge / Holandia)
-
Jan Pieterszoon Sweelinck (1562-1621)
Praeludium pedaliter
-
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Kyrie, Gott Vater in Ewigkeit BWV 669 (Canto fermo in Soprano, à 2 Clav. e Pedale)
Christe, aller Welt Trost BWV 670 (Canto fermo in Tenore, a 2 Clav. e Pedale)
Kyrie, Gott heiliger Geist BWV 671 (a 5, Canto fermo in Basso, cum Organo pleno)
Allein Gott in der Hoh’sei Ehr BWV 676 (a 2 Clav. e Pedale)
-
Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)
Fantasie in f KV 594
Adagio
Allegro
Adagio
-
Johannes Brahms (1833-1897)
O Welt, ich muss dich lassen op. 122 nr 3
-
Josef Gabriel Rheinberger (1839-1901)
IV Sonata organowa a-moll op. 98
Tempo moderato
Intermezzo
Fuga cromatica
-
Kees van Eersel (*1944)
Improwizacja
7 listopada 2019 (czwartek), godz. 20.00
Bazylika św. Michała Archanioła i św. Stanisława Biskupa OO. Paulinów “Na Skałce”
Marek Miśkowicz (Kraków) - organy
Chór Świętego Michała
Ewa Kieres - dyrygent
-
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Fantasia c-moll BWV 562
Nun komm der Heiden Heiland BWV 659
Wo soll ich fliehen hin BWV 646
Von Gott will ich nicht lassen BWV 658
Meine Seele erhebet den Herrn BWV 648
Fuga sopra il Magnificat BWV 733
-
Johannes Brahms (1833-1897)
Marienlieder op. 22
-
Edvard Grieg (1843-1907)
Ave Maris Stella
-
Franz Biebl (1906-2001)
Ave Maria
-
Marek Raczyński
Sicut lilium
-
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Passacaglia c-moll BWV 582
8 listopada 2019 (piątek), godz. 14.00
Akademia Muzyczna w Krakowie, ul. św. Tomasza 43, sala 404
Międzynarodowa sesja naukowa Johann Sebastian Bach jako źródło inspiracji kolejnych generacji kompozytorów muzyki
organowej
- 14.00 - prof. dr hab. Dariusz Bąkowski-Kois (AM, Kraków) - otwarcie sesji
- 14.10 - prof. Aart Bergwerff (Konserwatorium w Rotterdamie, Holandia);
The interpretation of organ works by Felix Mendelssohn Bartholdy in a context of musical heritage of Johann Sebastian Bach
-
14.50 - dr Daniel Prajzner (AM Kraków);
Kształt fascynacji fenomenem muzyki J. S. Bacha w sferze twórczej działalności Maxa Regera
- 15.20 - mgr Łukasz Mandola (AM Kraków);
Pierwiastek bachowski w twórczości Sigfrida Karga-Elerta
- 15.50 - przerwa
- 16.10 - dr Arkadiusz Bialic (AM Kraków);
Inspiracje bachowskie w twórczości przedstawicieli francusko-belgijskiej szkoły organowej XIX w.
- 16.40 - mgr Krzysztof Musiał (AM Łódź);
„Bach’s Memento” Charlesa-Marie Widora (1844-1937) – opracowania utworów lipskiego kantora w stylu francuskiej symfoniki
organowej
- 17.10 - dr hab. Marek Miśkowicz, prof. AGH (AGH, Kraków);
Rodowód polskiej szkoły organowej
8 listopada 2019 (piątek), godz. 19.00
Kościół Świętego Krzyża
Aart Bergwerff (Breda, Rotterdam / Holandia)
Szkoła niderlandzka: od Sweelicka po Bacha
-
Johann Adam Reincken (1643-1722)
Toccata in G
-
Anonymus (Francja, XIV)
Estampida
(opr. Hans Koolmees)
-
Jan Pieterszoon Sweelinck (1562-1621)
Echo-fantasia in a
-
Heinrich Scheidemann (ca. 1596-1663)
Magnificat 6. toni
(2 wersety)
-
Georg Böhm (1661-1733)
Partita Ach wie flüchtig, ach wie nichtig
-
Simeon ten Holt (*1923)
Thema from Canto Ostinato
(opr. Aart Bergwerff)
-
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Toccata in C BWV 566a
9 listopada 2019 (sobota), godz. 20.00
Bazylika św. Michała Archanioła i św. Stanisława Biskupa OO. Paulinów “Na Skałce”
ul. Skałeczna 15, Kraków
Koncert finałowy „Organista nowoczesny”: Louis-James-Alfred Lefébure-Wely (1817-1869) w 150. rocznicę śmierci w
wykonaniu klasy organów prof. dr. hab. Dariusza Bąkowskiego-Kois (AM Kraków)
-
Louis-James-Alfred Lefébure-Wely (1817-1869)
L'Organiste Moderne
3e Livraison. III. Offertoire (F)
4e Livraison. III. Élévation (B)
4e Livraison. I. Offertoire (C)
Jakub Kapała
12e Livraison. I. Offertoire (C)
12e Livraison. II. Fugue (g)
Kinga Szalecka
12e Livraison. III. Marche (C)
5e Livraison. II. Pastorale (C)
Łukasz Mandola
8e Livraison. II. Prélude (D)
10e Livraison. I. Offertoire (d)
Maria Barcewicz
11e Livraison. II. Fugue (d)
3e Livraison. II. Fugue (e)
5e Livraison. I. Offertoire (C)
Dariusz Bąkowski-Kois